Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

En fantastisk inspirerende workshop med høy vitenskapelig kvalitet og deltakere fra alle medisinske fakulteter i Norge, og inviterte foredragsholdere fra Spania, Italia og Island
Avgangsstudentene i medisin tar et oppgjør med helsevesenets utfordringer i ny musikkvideo. Ved hjelp av humor tar videoen "Spør meg" opp flere av utfordringene både fremtidens leger og samfunnet generelt står ovenfor, alt til melodien av Gabrielles «Ring meg».
Er vi ordentlig uheldige, blir ei ku i Texas opphavet til en ny pandemi. Det er all grunn til å følge med på det skjer i USA.
Andelen yngre som får slag er økende. Halvparten av disse slagene vet man ikke årsaken til. Ny UiB-forskning gir ny kunnskap om mulige årsaker til at flere yngre får slag.