Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Senter for farmasi gratulerer teamet bak galenisk farmasi med prisen!
Kan økt kompetanse innen tverrprofesjonelt samarbeid måles?
Genmodifiserte poliovirus sprøytet inn i hjernen fører til at hjernekreftpasienter lever i flere år enn med vanlig behandling.
Ministeren ønsket synspunkter på hvordan det palliative tilbudet til eldre og personer med demens kan bedres.
SEFAS er i gang med vårt nyeste NFR-studie LIVE@Home.Path som skal forbedre kvaliteten på tiden hjemme for personer med demens.
Institutt for klinisk odontologi gratulerer Ingeborg Elisabeth Carlström og Ingvild Marie Ulvik så mye med fullført og bestått spesialistutdanning i periodonti 5. juni 2019. Spesialistene Carlström og Ulvik er her flankert av, fra venstre: eksaminator, førsteamanuensis Dagmar Fosså Bunæs, UiB, eksaminator og veileder, professor Anne Isine Bolstad, UiB, intern sensor, professor Annika Rosén, UiB,... Les mer
De nye tannlegene er, fra venstre: Nada Paunovic, Kim T. Nguyen, Zahira J. V. Oyola, Nazanin Mousavi, Mohamad H. Alhousain og Maryam Sabernezhad.
Skanska er valgt som entreprenør for nybygget på Årstad
Ahmad Rashad disputerte mandag 18.juni med avhandlingen “Wood-Based Nanocellulose Hydrogels for Tissue Engineering Applications”.
Hva synes sykepleiere om å bruke medikamentskrin for pasienter i terminalfasen?
Forskere skal kartlegge kreftsvulsters gener for å kunne tilby enkeltpasienter bedre cellegiftbehandling.
Jutta Dierkes holdt innlegg om betydningen av grønnsaker i kosten under et arrangement i Botanisk hage.
En «topp» artikkel fra professor og historiker Aina Schiøtz om «Rus i Norge»
Oddbjørn Straume fra CCBIO, BerGenBio og Haukeland Universitetssjukehus møtte stor interesse for presentasjonen av en studie med Bemcentinib kombinert med Keytruda på verdens største kreftkongress, ASCO, i Chicago 1-5 juni 2018.
Professor Jan Haavik, leder av Nevrotargeting forskningsgruppen og KG Jebsen Senter for nevropsykiatriske lidelser, ble nylig innvalgt som medlem i Det Norske Vitenskaps-Akademi.
Tolv studenter i masterkull 2018 ved Institutt for biomedisin senker skuldrene etter å ha levert masteravhandlingen.