Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Bergen Nutrition Seminar ble holdt for andre gang den 18. oktober med "Jodstatus i den norske befolkningen" som hovedtema.
Hvert år deler Barnediabetesfonden ut to priser i Johnny Ludvigsson sitt navn til fremstående barnediabetesforskere i Norden og Sverige.
UiB-forskning viser at det finnes lite kulturelle refleksjoner blant norske fastleger. Førsteamanuensis Esperanza Diaz savner en forpliktende strategi.
Får forskningsmidler til prosjekt om verdighet i siste livsfase hos eldre kvinner.
Tema for NRKs TV-aksjonen 2017 er «Hvert barn er en mulighet».
Grieg Foundation tildelte UiB og Haukeland universitetssykehus 1, 5 millioner kroner til nytt røntgenutstyr.
Bergen Forskningsstiftelse (BFS) tildeler forskningsstøtte i fire år til professor Arvid Lundervold for sitt prosjekt "Computational Medical Imaging and Machine Learning Methodology and e-Infrastructure».
Den prestisjetunge Nordic Hatton Award 2017 ble tildelt stipendiaten Siddharth Shanbhag fra Institutt for klinisk odontologi.
I november arrangerer Universitetet i Bergen det andre årlige møtet og vinterskolen for medlemmer av Innovative Training Network "switchboard"
Man trenger ikke bli lege selv om man tar medisinutdanning, sier Øyvind Enger i investeringsfondet Sarsia Seed. Han var tilstede på årets karrieredag for PhD-kandidater ved Det medisinske fakultet.