Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Alle er velkomne til åpningsseminar for Senter for alders- og sykehjemsmedisin i Egget på Studentsenteret kl. 13.00.
Forskerskolen i klinisk medisin inviterer til ny nettverkslunsj for alle forskningsinteresserte!
Ved å studere svulsters oppvekstmiljø vil SFF-kandidaten Centre for Cancer Biomarkers plukke ut og stanse de farlige psykopatcellene.
Denne uken arrangeres kurset Indoor air quality, health, comfort and productivity - the use of energy in buildings and building dampness (6208) i Bergen
Er du forsker med tilknytning til ett av de tre kliniske instituttene, Institutt for indremedisin, Institutt for kirurgiske fag og Institutt for klinisk medisin, eller Gades institutt? Forskerskolen i klinisk medisin inviterer deg til å vise frem dine forskningspresentasjoner som er holdt eller skal holdes på kongresser og møter i 2012. Både muntlige presentasjoner og postere er velkommen!
Hvordan oppstår diagnoser, hvorfor er det nødvendig med å diagnostisere og hvilke begrensninger har psykiatrisk diagnostikk?
I denne kvalitative studien ble 263 bilmekanikere intervjuet om hva som er avgjørende for om de blir hjemme eller går på jobb når de føler seg syke
Hans-Peter Marti har akseptert stillingen som leder for Nyreforskningsgruppen ved Institutt for Indremedisin.
7. november samlast ph.d.-rettleiarar på MOF for erfaringsutveksling og fagleg påfyll.
Det får du svar på 25. oktober, då inviterer Hjartefondet ved Universitetet i Bergen til ope møte.
I en ny publikasjon basert på masteroppgaver i manuellterapi var hensikten å sammenligne den prediktive egenskapen til Ørebro-skjemaet og klinikerens prognostiske vurdering av pasientens smerte- og funksjonsplager etter åtte uker manuellterapi.
Fredag samlast folk til allmøte om omorganiseringa. Spente tilhøyrarar fekk svar på mangt og mykje.