Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

– TVEPS representerer en innovativ måte å formidle kunnskap og lærdom til studentene.
Årets priser deles ut på fakultetsdagen 29.mai. Men allerede nå kan du få vite hvem som får prisene og skal holde innlegg om sin forskning.
Fakultetsstyrevalget ved Det medisinsk-odontologiske fakultet gjennomføres i perioden 30. mai til 5. juni. Valget foregår elektronisk og som preferansevalg.
3rd Annual KGJN symposium gikk av stabelen i april ved Grand Hotel Terminus.
Fulbright student fikk tildelt forskningsstipend, og kommer til Bergen for videre forskning.
I samarbeid med forskere ved Statens Serum Institut, København, har Nina Øyen nettopp publisert en studie i det internasjonalt anerkjente hjertetidsskriftet Journal of the American College of Cardiology som viser at risikoen for å utvikle hjerterytmeforstyrrelsen isolert forkammerflimmer eller atrieflimmer før 60 årsalder, er influert av hvorvidt andre i familien har hatt isolert forkammerflimmer... Les mer
Dersom foreldrene dine har atrieflimmer, er faren for at du også får det større enn for andre. En ny studie viser at sykdommen er arvelig.
Egen informasjon om helserelatert forskning på BBB. Meld deg på nå!
Vinnerne av årets forsknings- og utdanningspriser innleder om sine vinnerprosjekt