Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Å være en god forsker er ikke det samme som å være en god leder. Lederutviklingsprogrammet Yngre forskningsledere er gjennomført for første gang.
Stipendiat Zhe Xing vant The NOF Regional hatton awards competition – 2010 på IADR møtet i Barcelona 14-17 juli.
Samfunnsfarmasøytene Anne Gerd Granås og Kjersti Bakken på Senter for farmasi lanserer i høst den første norske læreboken i samfunnsfarmasi. Senteret er stolt av det flotte resultatet og gratulerer så masse!
Farmasiutdanningen ved Universitetet i Bergen skal fremdeles være tverrfakultær, men det ble i juni 2010 bestemt i Universitetsstyret at hovedansvaret for utdanningen skal flyttes til MOF med virkning fra 1.1.2011.
Aud Marie Øien disputerer onsdag, 1. september, kl. 12.15. Tittelen til avhandlingen er: Change and Communication - Longterm Norwegian PsychoMotor Physiotherapy Treatment for Patients with Chronic Muscle Pain.