Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Ph.d.-kandidat Ane Erdal har fått utvidet kunnskap og knyttet nye kontakter under sitt utenlandsopphold.
BT Magasinet har intervjuet flere forskere i Bergen som forsker på bekjempelse av kreftsykdommer. Blant dem er professor Lars A. Akslen ved Klinisk institutt 1, som er leder for Centre for Cancer Biomarkers (CCBIO).
Per Bakke er tilsatt som ny dekan ved Det medisinske fakultet fra 1. august 2017. Nå er det klart hvem han vil ha med seg i dekanatet.
Cecilie Gudveig Gjerde forsker på stamceller og kjevebein. Hun har blitt tegneseriehelt på grunn av det.
Som student la Lene Bergmann mye iver i å gå på konserter, skrive fanziner og jobbe på Hulen. Likevel brukte hun studietiden flittig til å skrive og lese – og lese og skrive om å skrive og lese. I dag er den tidligere UiB-studenten daglig leder for kommunikasjonsbyrået Mannheimer.