Home
Cecilie Slinning Knudsen's picture

Cecilie Slinning Knudsen

Assistant Professor
Textbook
  • Show author(s) (2020). Uttaleundervisning Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet. Fagbokforlaget.
  • Show author(s) (2018). Arbeidsbok Norwegian on the Web 2. Fagbokforlaget.
Academic article
  • Show author(s) (2014). Semantiske og pragmatiske aspekter ved trykklett visst :. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 360-411.
Lecture
  • Show author(s) (2019). Explaining hypercorrection in second language acquisition.
  • Show author(s) (2018). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2018). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2018). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2018). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2018). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2017). Uttaleundervisning.
  • Show author(s) (2017). Bevisstgjøring og automatisering av nye lydkategorier og lydkontraster.
Popular scientific lecture
  • Show author(s) (2019). Uttaleundervisning. Etterutdanningskurs for lærere i videregående skole.
Academic lecture
  • Show author(s) (2018). Hyperkorreksjon i andrespråk – teoretiske funn og didaktisk anvendelse.
  • Show author(s) (2014). 'Visst' er visst en evidensmarkør.
  • Show author(s) (2013). Semantiske og pragmatiske aspekter ved midtstilt/etterhengt 'visst'.
  • Show author(s) (2013). Report from a research project on Norwegian pragmatic particles.
  • Show author(s) (2013). Midtstillet 'jo' - semantiske og pragmatiske aspekter.
Popular scientific article
  • Show author(s) (2019). Bevisstgjøring i uttaleundervisning: Teori møter praksis. Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk. 48-54.
Programme participation
  • Show author(s) (2021). Språksnakk. Om aksent i uttalen.
Website (informational material)
  • Show author(s) (2018). "Hva tenker norsklærere om uttaleundervisning?".
  • Show author(s) (2017). Meningsdrevet uttaleundervisning i andrespråksklasserommet.

More information in national current research information system (CRIStin)