Home
Cecilie Slinning Knudsen's picture

Cecilie Slinning Knudsen

Assistant Professor
Textbook
  • Show author(s) 2020. Uttaleundervisning Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet. Fagbokforlaget.
  • Show author(s) 2018. Arbeidsbok Norwegian on the Web 2. Fagbokforlaget.
Academic article
  • Show author(s) 2014. Semantiske og pragmatiske aspekter ved trykklett visst :. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 360-411.
Lecture
  • Show author(s) 2019. Explaining hypercorrection in second language acquisition.
  • Show author(s) 2018. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2018. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2018. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2018. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2018. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2017. Uttaleundervisning.
  • Show author(s) 2017. Bevisstgjøring og automatisering av nye lydkategorier og lydkontraster.
Popular scientific lecture
  • Show author(s) 2019. Uttaleundervisning. Etterutdanningskurs for lærere i videregående skole.
Academic lecture
  • Show author(s) 2018. Hyperkorreksjon i andrespråk – teoretiske funn og didaktisk anvendelse.
  • Show author(s) 2014. 'Visst' er visst en evidensmarkør.
  • Show author(s) 2013. Semantiske og pragmatiske aspekter ved midtstilt/etterhengt 'visst'.
  • Show author(s) 2013. Report from a research project on Norwegian pragmatic particles.
  • Show author(s) 2013. Midtstillet 'jo' - semantiske og pragmatiske aspekter.
Popular scientific article
  • Show author(s) 2019. Bevisstgjøring i uttaleundervisning: Teori møter praksis. Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk. 48-54.
Website (informational material)
  • Show author(s) 2018. "Hva tenker norsklærere om uttaleundervisning?".
  • Show author(s) 2017. Meningsdrevet uttaleundervisning i andrespråksklasserommet.

More information in national current research information system (CRIStin)