Nyhetsarkiv for Aktuelt

Det nye utdanningssenteret bioCEED skal bringe flere av UiBs biologistudenter ut i samfunnslivet og gjøre dem bedre rustet til å løse globale utfordringer.
Årets Christiekonferanse handlet om risiko og sikkerhet. Det førte til interessante debatter om alt fra klima og overvåkning til fjernstyrte drap.
Fristen for å søke opptak til høyere utdanning gikk ut 15. april. For Universitetet i Bergen viser tallene at 23 prosent flere vil bli lektor.
Christieprisen for 2014 er tildelt post mortem til Sjur Holsen, tidligere politisk redaktør i Bergens Tidende.
- Hun har bidratt på en glimrende måte i utviklingen av UiB og vår posisjon som kunnskapsinstitusjon, sa rektor Dag Rune Olsen under en mottakelse for nylig avgåtte universitetsdirektør Kari Tove Elvbakken.