Nyhetsarkiv for Aktuelt

Hvordan kan universitetssamfunnet få relevant informasjon om hav- og klimaendringer direkte til beslutningstakere? Benjamin Pfeil og hans team ved Universitetet i Bergen har i mange år jobbet i det stille med nettopp dette – og det gir resultater.
Semesterstart på Det psykologiske fakultet bød på fjordcruis for norske og utenlandske studenter.
Kan teknologien løse verdens behov for omstilling? Dette var det sentrale spørsmålet da SDG Bergen inviterte til paneldebatt på Arendalsuka 2019.
Lær om greske og romerske byer, deres utforming, historie, arkeologi og vår felles europeiske kulturarv. Oppstart 2. april.
Dei nye studentane ved SV -fakultetet vart tekne imot med pomp og prakt i dag. Rekordmange har takka ja til studieplass ved fakultetet. (bildekarusell)