Nyhetsarkiv for Aktuelt

Kjersti Fløttum har tatt forskningsformidling til et nytt nivå gjennom filmen «Når vi snakker om klima». Hun er tildelt Det humanistiske fakultet sin formidlingspris i 2016.
Ole Hjortland er en lovende forsker som allerede har etablert seg som en sterk ressurs for forskningsmiljøet ved UiB.
Studentene får erfaringer fra arbeidslivet mens arbeidsgiverne får bedre kjennskap til studentenes kvalifikasjoner.
Skeivt arkiv har den største samlingen av (skeiv) seksualitetshistorie i hele Norden. Nå ligger alt til rette for folk som vil utforske materialet.
For andre året på rad er UiB inne på 40. plass på NTUs rangering over verdens beste universiteter innenfor geovitenskap.
Næringsminister Monica Mæland råder dagens studenter til å ta studiene på alvor, men huske at det også finnes et liv utenfor lesesalen. Det var der hun la grunnlaget for den jobben hun har i dag.