Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Vi har nådd en stor milepæl for våre studier i den norske Mor og barn-undersøkelsen (MoBa) kohorten.
UiB var nylig i Odense for å se hvordan et av verdens ledende universiteter innen kiropraktikk underviser sine studenter.
Vil du være forsøksperson i prosjektet «Hjerne-tarm-mikrobiota-aksen ved irritabel tarm»?
Vi innfører et nytt programmeringsverktøy for å beregne styrke og forsøksstørrelse i genetiske assosiasjonsstudier. Beregningene er implementert i R-pakken Haplin og kan lett anvendes av forskere som ønsker å gjøre genetiske assosiasjonsanalyser i f.eks. MoBa eller Harvest. Artikkelen er publisert i BMC Bioinformatics.
Er du interessert i tverrfaglighet? Nå rekrutterer vi fasilitatorer, som kan tilrettelegge for god læring i praksis.
Takket være professor Morten Lund-Johansen ved K1 og kolleger har Etiopia 35 spesialister til å utføre hodeoperasjoner. Rundt årtusenskiftet fantes det ingen.
UiB-forskarane fekk i snitt 1,56 publikasjonspoeng for 2018, viser nye tal frå Cristin.
Årets KEFF-konferanse ble holdt i Bergen 18.-19. mars og ble en stor suksess med over 220 deltakere.